در هنگام خرابی خودرو چه کار کنیم

هنگام خرابی خودرو چه کار کنیم ؟

مقدمه

برای آن که بدانیم در شرایط بحرانی و در هنگام خرابی خودرو چه کار باید بکنیم؟ نیاز است تا با استفاده از راهکارهایی که در ادامه آورده می شود به بهبود شرایط بپردازیم و تلاش کنیم تا با دور از شدن عوامل بروز خطر سعی در درست کردن خودرو خود بکنیم .

حفظ آرامش و خونسردی

اولین موضوعی که هنگام خرابی خودرویتان باید به آن توجه کنید و یک گام اساسی برای سایر اقدامات بعدی  است، آن است که آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید تا بتوانید درست تصمیم بگیرید و راه مناسب را برای بهبود شرایط انتخاب کنید.

 

آگاهی دیگران از خطر

پس از حفظ خونسردی و هنگامی که به خود مسلط شدید لازم است سایر خودرو ها را آگاه کنید  که دچار مشکل شده اید و از خطرات احتمالی بعدی جلوگیری کنید. به این منظور لازم است که چراغ های خطر خود را روشن کنید تا دیگران متوجه این موضوع شوند که ماشین شما دچار مشکل شده است و جوانب احتیاط را رعایت کنند.

 

از جاده خارج شوید

پس از آنکه چراغ های خطر خودرو خود را روشن کردید با کاهش سرعت می بایست جاده را ترک کنید و خودرو خود را به مکانی امن منتقل کنید. پس از بروز مشکل سعی کنید تا حد امکان باعث سد معبر در جاده نشوید و خودرو خود را به شانه سمت راست جاده هدایت کنید.

 

اطمینان از توقف کامل خودرو

پس از آنکه خودرو خود را از جاده خارج کردید باید به گونه ای توقف کنید که تایر های شما خارج از جاده قرار بگیرند و با استفاده ترمز دستی خودرو خود را به طور کامل در سرجای خود متوقف کنید. در صورتی که محل توقف شما دارای شیب بود می توانید با استفاده از اجسام سخت مانند تکه سنگ در جلوی لاستیک خود از حرکت خودرو جلوگیری کنید.

 

محل را ترک نکنید

پس از آنکه خودرو خود را در نقطه ای ایمن پارک کردید و مطمعن شدید که خطری شما را تهدید نمی کند، از خودرو خود پیاده شوید اما  محل را ترک نکنید. با بالا دادن کاپوت ماشین خود به دیگران اطلاع دهید که ماشین شما خراب شده است و نیاز به کمک دارید در اینصورت ممکن است فردی که تخصص کافی را دارد متوجه مشکل شما شده و به کمک شما بیاید.

 

مثلث خطر خود را قرار دهید

مثلث خطر از جمله وسایلی است که باید در خودرو خود همیشه به همراه داشته باشید ویژه در هنگام سفرهای برون شهری و هنگامی که می خواهید در جاده سفر کنید. هنگامی که خودرو شما دچار مشکل شد و آن را در جای مناسب پارک کردید مثلث خطر را در فاصله ی 150 متری از ماشین خود و به صورتی در کنار جاده قرار دهید که قابل دید باشد و به سایر رانندگان اعلام کند که ماشین شما دچار مشکل شده است و باید احتیاط کنند.

 

تماس با امداد خودرو

پس از انجام سایر مراحل بالا در پاسخ به سوالی که هنگام خرابی خودرو چه کار کنیم ؟  و زمانی که مطمعن شدید در یک نقطه ایمن قرار گرفته اید و با علائم مختلف سایر رانندگان را آگاه کردید که ماشین شما دچار مشکل شده است از جمله مهم ترین کارها نیاز است که با امداد خودرو شهری که در آن قرار دارید تماس بگیرد. کارشناسان امداد خودرو در اسرع وقت به کمک شما می آیند و بسته به آنکه خودرو شما دچار چه مشکلی شده است به شما کمک می کنند. امداد خودرو دارای خدمات متنوعی می باشند و با توجه به نوع نیاز خودرو شما به ارائه خدمات می پردازند. درصورتی که ساکن اهواز هستید و یا به این شهر سفر کرده اید و خودرو شما در شهر و یا جاده های اطراف آن دچار مشکل شده است می توانید با امدادخودرو اهواز که از مراکز معتبر خدمات رسانی به شما می باشد تماس بگیرید و از آنها برای حل مشکلتان کمک بخواهید.

در ادامه به برخی از خدماتی که شرکت های امداد خودرو در هنگام بروز مشکل به شما ارائه می دهند اشاره می شود:

خودروبر:

 از جمله روش هایی که شما می توانید به کمک آنها خودرو خود را به مکان مناسبی برای تعمیرات منتقل کنید استفاده از خودرو برها می باشد که یکی از ایمن ترین روش ها است و امروزه بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته است. به ویژه این روش بسیار مناسب خودروهایی است که قیمت بالایی دارند و هنگام انتقال باید جوانب احتیاط در ارتباط با آن ها رعایت شود تا دچار هیچگونه مشکلی نشوند. قیمت دریافتی خودرو بر ها به عوامل مختلفی مانند نوع خودرو، مسافت و… بستگی دارد. از جمله نکاتی که هنگام دریافت خدمات از خودرو برها باید به آن ها دقت شود می توان به مواردی از جمله : صلاحیت راننده خودرو، داشتن مجوز شرکت ارائه دهنده خدمات و… اشاره کرد. کارشناسان ما با دقت زیاد و پس از بررسی های لازم صلاحیت رانندگان خودروبر اهواز را تایید کرده و می توانید با اطمینان و بدون نگرانی برای خودرویتان از آن ها برای انتقال خودرو خود به تعمیرگاه استفاده کنید.

یدک کش :

از دیگر روش های متداول حمل خودرو در هنگام خرابی استفاده از یدک کش ها می باشد. یدک کش ها خودروهای نیمه سنگینی هستند که با اتصال یک جرثقیل در قسمت پشتی آنها برای حمل خودرو از آنها استفاده می شود. درست است که هنگام خرابی خودرو شما به یک یدک کش برای انتقال خودرو خود به تعمیرگاه نیاز دارید، اما توجه کنید که هر یدک کشی مناسب خودرو شما نیست. برخی یدک کش ها بدون داشتن هیچگونه مجوزی در حال فعالیت هستند که شما باید هنگام دریافت خدمات از امداد خودرو به این مورد توجه کنید تا دچار مشکل نشوید.

 

چگونه امداد خودرو مجاز را شناسایی کنیم؟هنگام خرابی خودرو چه کار کنیم

همان طور که در بالا گفته شده از جمله نکات حائز اهمیت هنگام در خواست کمک از امدادخودرو ها آن است که دارای مجوز باشند تا بتوانند به شما خدمات مطلوبی را ارائه دهند تا شما و خودرویتان دچار مشکل نشوید. به منظور شناسایی امدادخودروهای مورد اطمینان و مجاز پس از تماس با آنها و هنگامی که کارشناس مربوطه اطلاعات شما و خودرویتان را ثبت کردند ، هنگامی که در محل حضور پیدا کردند باید به موارد زیر جهت اطمینان توجه فرمایید. تعمیرکاران باید دارای کارت شناسایی امدادخودرو مربوطه باشند، لباس فرم شرکت مورد نظر را به تن داشته و همچنین در پایان ارائه خدمات فاکتور تمامی خدمات ارائه شده را در اختیار شما قرار دهند.شما می توانید با اطمینان خاطر با کارشناسان امدادخودرو اهواز تماس حاصل فرمایید تا متخصصان ما به کمک شما بیایند.

 

 

 

 

نتیجه گیری

همان طور که گفته می شود حادثه هیچگاه خبر نمی کند و ممکن است هر لحظه ما را با اتفاقات متعددی شگفت زده کند به همین منظور لازم است که همیشه جوانب احتیاط را رعایت کنیم تا در مواجه با انواع مشکلات بتوانیم راحت تر با آن ها رو به رو شویم. بر همین اساس بهتر است قبل از حرکت با خودرو به ویژه برای سفرهای جاده ای و برون شهری قبل از حرکت از سالم بودن خودرو خود مطمعن شویم تا بتوانیم تا حد ممکن از بروز مشکلات جلوگیری کنیم. در صورتی که با رعایت موارد فوق بازهم دچار مشکل شدید و برای شما این سوال پیش آمد که هنگام خرابی خودرو چه کار کنید امیدواریم با انجام راهکارهای بالا بتوانید هرچه سریع تر مشکل خود را توسط کارشناسان فنی ما و در صورت نیاز با ارسال یدک کش و خودروبر اهواز برطرف نموده و با خیالی آسوده به مسیر خود ادامه دهید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *