بررسی و دلایل خرابی استارت خودرو

مقدمه

استارت یا استارتر اغلب از دو عدد باطری و تعدادی سیم پیچ ساخته شده است، که شما با کمک آن باعث ایجاد چرخش در موتور خودرو و در نتیجه روشن شدن آن می ‌شوید. در واقع می توان گفت وجود این قطعه در کنار یا پشت موتور اتومبیل باعث تبدیل شدن انرژی الکتریکی به مکانیکی و در نهایت راه‌ اندازی ماشین می گردد. گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلفی اتومبیل شما استارت نخورد، و نتوانید آن را روشن کنید. در چنین شرایطی نیاز است که با امداد خودرو تماس بگیرید، و برای یدک کشی اتومبیلتان از آن ها درخواست کمک کنید.

 هدف از نوشتن این مقاله بررسی علت‌ های خرابی استارت خودرو می‌ باشد. اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید و به این مبحث علاقه مند هستید، تا پایان مقاله من را همراهی کنید. اگر شما نیز در چنین شرایطی قرار گرفتید، برای درخواست خودرو بر در اهواز در هر منطقه ‌ای که قرار داشتید، می ‌توانید با امداد خودرو اهواز تماس بگیرید.

بررسی دلایل خرابی استارت اتومبیل:

یکی از علت‌ هایی که باعث استارت نخوردن ماشین می‌ شود، شارژ نشدن کامل باتری آن می‌ باشد. که در ادامه راجع به آن بیشتر توضیح خواهم داد.

شارژ نشدن باتری خودرو:

چنان چه منبع تغذیه ی خودرو یا همان باتری، شارژ خالی کرده باشد زمانی که استارت می ‌زنید، ماشینتان روشن نخواهد شد. علت ‌های مختلفی باعث می ‌شوند که باتری خودرو شارژ خالی کند.  یکی از آن ها خاموش بودن طولانی مدت ماشین برای چند روز و یا روشن ماندن ضبط آن در هنگامی که خودرو خاموش بوده است، می باشد. در چنین مواقعی در ابتدا باید سیم و اتصالات باتری را بررسی کنید که شل نشده باشند.

در صورتی که اتصالات آن مشکلی نداشت، باید باتری را مجدد شارژ کنید. گاهی مشکل باتری عمیق ‌تر بوده و به خاطر خرابی کابل‌ ها، ترمینال و اجزای دیگر آن می باشد. در این صورت شما قادر به شارژ مجدد آن نیستید، و باید در ابتدا اقدام به تعمیر آن قطعه مورد نظر کنید.  بعد از آن که تعمیرات لازم را انجام دادید اگر مشکل رفع نشد، باید یک باتری سالم را جایگزین باتری قدیمی خود کنید.

ضعیف شدن باتری:

از آن جایی که باتری خودرو نقش اصلی را در استارت خوردن ماشین دارد، در مواقعی که با مشکل استارت نخوردن خودرو روبرو شدید در گام اول باید به بررسی سالم بودن منبع تغذیه ماشین بپردازید.

 اگر بعد از چک کردن شارژ باتری و اتصالات آن متوجه شدید که مشکلی از این نظر وجود ندارد، بایستی با یک تعمیرکار حرفه‌ ای در این زمینه تماس بگیرید، تا دقیق‌ تر  آن را بررسی کند و متوجه ایراد باتری شما و رفع آن بشود.

ایجاد نقص فنی در استارتر خودرو:

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث خرابی استارتر ماشین می ‌شود، اتصالات شل یا قطع شدن سیم و کابل‌ های آن می ‌باشد. بعد از بررسی کردن این اتصالات و محکم کردنشان اگر سیم ها دچار خرابی و پوسیدگی شده باشند، باید آن ها را عوض کنید.

 گاهی اوقات مشکل استارت نخوردن از خالی بودن یا فرسوده شدن موتور خودرو می ‌باشد. در چنین شرایطی باید یا آن را شارژ کنید، یا یک باتری جدید را جایگزین نمایید. در داخل موتور تعدادی بوجی به کار رفته شده که از جرقه خوردن آن ها موتور خودرو روشن می ‌شود.

در صورتی که این بوجی ‌ها دچار خرابی شده باشند، هرچه شما استارت بزنید جرقه ‌ای برای روشن شدن باتری ماشین ایجاد نمی شود و در نتیجه نیاز است که اقدام به تعویض آن ها کنید.

قفل شدن موتور اتومبیل:

خراب شدن سیستم امنیتی و قفل شدن آن می‌ تواند باعث قفل شدن باتری خودرو شود. در چنین مواقعی بایستی به درست وارد کردن کلید ترکیبی ماشین دقت کنید.

در برخی موارد ممکن است که باتری ماشین سوخت کافی برای روشن شدن نداشته باشد، پس لازم است سیستم تنظیم سوخت را در ابتدا چک کنید و برای پر کردن سوخت خودرو به جایگاه سوخت مراجعه نمایید.

چگونه مشکل استارت نخوردن خود را حل کنیم؟

برای این که بتوانید مشکل استارت نخوردن خودروی خود را حل کنید، در گام اول بایستی به دنبال علت آن بگردید، تا بتوانید اقدامات لازم را جهت برطرف کردن مشکل پیش آمده انجام دهید. همان طور که در این مقاله اشاره کردم، علت‌ های زیادی برای استارت نخوردن خودرو وجود دارند و بر اساس هر علت شما باید یک راهکار خاص را انجام دهید. به عنوان مثال:

_ اگر مشکل از سیستم الکتریکی و برق خودرو باشد، باید سیم و اتصالات متصل شده به استارت و موتور خودرو را بررسی نمایید و در صورت شل بودن، آن ها را محکم کنید.

_ در صورتی که مشکل از باتری ماشین باشد، لازم است که میزان شارژ آن را بررسی کرده و در صورت خالی بودن آن را شارژ نمایید. اگر بعد از شارژ کردن باتری باز هم ماشین شما روشن نشد، برای بررسی بیشتر باتری با یک تعمیرکار متخصص تماس برقرار کنید و در صورت نیاز حتی آن را تعویض نمایید.

_ چنان چه علت روشن نشدن خودرو به خاطر کمبود سوخت و نرسیدن میزان کافی آن به موتور خودرو باشد، با بررسی میزان سوخت و فیلتر آن به رفع مشکل پیش آمده بپردازید. اگر با وجود تمام این کارها باز هم ماشین شما روشن نشد، و نتوانستید به رفع مشکل پیش آمده بپردازید. برای حمل و نقل و جابجا کردن اتومبیلتان به یک تعمیرگاه با امداد خودرو تماس بگیرید.

اگر در شهر اهواز ساکن هستید با دریافت خدمات از یدک کش اهواز در کوتاه ‌ترین زمان می ‌توانید از بروز خطرات احتمالی برای استارت خودرو در جاده ها جلوگیری نمایید.

نتیجه‌ گیری:

 در این مقاله دلیل های گوناگون خرابی استارت خودرو که می تواند ناشی از کمبود سوخت، ضعیف شدن باتری، و خرابی سیستم برق آن باشد را بررسی کردم.

 طبق مطالب ذکر شده تا کنون بایستی متوجه شده باشید که برای رفع مشکل استارت اتومبیل خود، لازم است در ابتدا علت نقص پیش آمده را بررسی کنید. چرا که دانستن علت خرابی استارت می تواند به شما در انجام اقدامات ضروری و درست کمک نماید، و از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *